donderdag 14 februari 2013

13:05 - 14.02.2013


Elke dag om 13.05 maak ik een foto van de plek waar ik op dat moment ben en/of de activiteit waarmee ik op dat moment bezig ben.

13:05-14.02.2013 - Avenue de la liberté, Schifflange
Je komt ze in elke stad en in elk dorp tegen: kleine open plekken tussen de huizen of de winkels. Met wat groen, een verzameling bonte speeltoestellen en een paar bankjes voor toezichthoudende ouders. Er is hier nog ruimte voor de jeugd - en die maakt daar gretig gebruik van. Nu even niet, maar als het wat warmer en zonniger is, zijn die kleine speelplaatsen vaak druk bezocht. Net als, na schooltijd, veel stoepen en straten trouwens. In Luxemburg spelen kinderen nog relatief veel op straat. Als ik zomers van het station naar huis wandel, zie ik veel van die bekende buitenspelletjes van vroeger. Stoepranden, hinkelen en natuurlijk straatvoetbal. Het is één van de redenen waarom ik zo dol ben op dit land: heel veel van wat ik hier zie, doet me denken aan het Nederland uit mijn kinderjaren. Leven in Luxemburg is één en al jeugdsentiment!

1 opmerking:

  1. Leuke foto, al die gekleurde speeltoestellen in die witte sneeuw maken het zo vrolijk. Kan me voorstellen dat het leuk is om al die speeltjes van vroeger weer te zien, hier zie je dat helaas maar zelden

    BeantwoordenVerwijderen