maandag 4 februari 2013

13:05 - 04.02.2013


Elke dag om 13.05 maak ik een foto van de plek waar ik op dat moment ben en/of de activiteit waarmee ik op dat moment bezig ben.

13:05-04.02.2013 - Rue de la gare, Schifflange
Soms zit het mee, soms zit het tegen... De ene keer gaan de spoorbomen dicht nét nadat je de rails over bent, maar vandaag begonnen de bellen te rinkelen en de lichten te knipperen toen ik nog zo'n vijftien meter van de overgang verwijderd was. En dan is het wachten geblazen. Ook daarbij kan het mee- of tegenzitten. Als alleen de trein naar Luxemburg-stad moet passeren, gaan de bomen weer open zodra hij langs het perron stopt. Maar voor een trein de andere kant op, moet je al gauw een paar minuten uittrekken. In zo'n geval mag je pas weer verder nadat de passagiers zijn uit- en ingestapt. En héél soms moet je zelfs wachten op twee treinen in tegenovergestelde richtingen. Vandaag heb ik een geluk bij een ongeluk. Ik moet even wachten bij de gesloten bomen, maar het is alleen maar voor de trein naar Luxemburg. ;-)

1 opmerking:

  1. Dat was een meevallertje.....waarom hebben wij mensen toch zo'n hekel aan wachten?

    BeantwoordenVerwijderen