woensdag 6 februari 2013

13:05 - 06.02.2013


Elke dag om 13.05 maak ik een foto van de plek waar ik op dat moment ben en/of de activiteit waarmee ik op dat moment bezig ben.

13:05-06.02.2013 - Supermarkt Cactus, Schifflange
Het zijn de drie dolle dagen, maar dan anders... Vóór afgelopen weekend was het nog een heel gewone, misschien zelfs wat saaie werkweek. Vanaf maandag lijk ik ineens in een wagentje van een achtbaan te zitten, zó stevig vastgesnoerd dat ontsnappen niet mogelijk is. Een directie die blijft volhouden dat het allemaal de schuld van anderen is en keihard de helft van de medewerkers wil wegbezuinigen, geschokte collega's, verontwaardigde collega's, gesprekken over mogelijke acties. En vanochtend het afschuwelijke bericht dat de afdelingscheffin gisterenavond in de verse sneeuw onderuit is gegaan en nu met een schedelbreuk in het ziekenhuis ligt en kunstmatig in coma wordt gehouden. De gedachten en emoties blijven dag en nacht rondtollen en niets lijkt meer zoals het was. In zo'n situatie heb ik behoefte aan zoetigheid. Héél veel zoetigheid en liefst de hele dag door. Het lost niets op en het is vast niet gezond, maar ik dénk dat ik me daardoor een beetje beter voel... Gelukkig biedt de supermarkt keus genoeg!

2 opmerkingen:

  1. Jéétje! Dat zal schrikken zijn geweest, dat bericht van de afdelingscheffin! Kan me voorstellen dat je dan echt even afleiding zoekt in de zoetigheid! Sterkte voor haar en haar omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een afschuwelijk ongeluk zeg, wat een schrik voor jullie...en dan ook nog eens de bijna onhoudbare spanning van het bedrijf erbij...dat is niet gemakkelijk. Gewoon lekker even jezelf verwennen met lekkere dingen, dat heb je nu gewoon nodig. Ik hoop dat de cheffin er door heen komt, heel veel sterkte voor haar ennhaar familie, maar ook sterkte voor jou, want leven met onzekerheid aangaande je werk is heel erg zwaar....

    BeantwoordenVerwijderen