vrijdag 1 februari 2013

13:05 - 01.02.2013


Elke dag om 13.05 maak ik een foto van de plek waar ik op dat moment ben en/of de activiteit waarmee ik op dat moment bezig ben.

13:05-01.02.2013 - Rue Aloyse Kayser, Schifflange
Alweer een grijze en natte dag. We zitten nog midden in de winter, maar deze week lijkt het meer op herfst. Wind, regen en sombere luchten. We moeten het ermee doen. En we moeten er doorhéén - tenminste, als we ook vandaag weer iets willen eten. Zo langzamerhand raakt Luxemburg verzadigd van al dat vocht. Echt hoog water is nog nergens gemeld, maar vanuit de trein zie ik de plassen op de weilanden elke dag groter worden. Inmiddels hebben sommige het formaat 'binnenmeer' al ruimschoots bereikt. En ook de riolen hebben er nu wel zo'n beetje hun buik van vol. Straten, stoepen, parkeerplaatsen - waar je ook kijkt, overal is regenwater...

2 opmerkingen:

  1. "Het regent, het regent, de pannetje worden nat"...
    En niet alleen de pannetjes! *roll*
    En niet alleen in Luxemburg! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ook al regent het en waait het hard, het is niet meer zo koud en kon ik donderdagmiddag toch even naar buiten om een frisse neus te halen en dat was heerlijk al was het dan herfst;-) maar een beetje minder regen zou fijn zijn.

    BeantwoordenVerwijderen