maandag 30 december 2013

13:05 - 28.12.2013


Elke dag om 13.05 maak ik een foto van de plek waar ik op dat moment ben en/of de activiteit waarmee ik op dat moment bezig ben.

13:05-28.12.2013 - In de tuin in Ettelbruck
De kerstdagen hebben, naast het kaarslicht, de feestelijke lampjes en het (door)lopend buffet, ook negen milliliter verse regen opgeleverd. Sinds ik afgelopen zomer een regenmeter heb aangeschaft, kan ik dat precies volgen. Eigenlijk een volkomen overbodige luxe, want ik zie natuurlijk ook zonder een meter wel of het regent - of tijdens de nacht geregend heeft - en hoe nat de wereld erbij ligt. Maar het is gewoon leuk om dat regelmatig af te lezen. En ik ben niet de enige die nieuwsgierig is naar het vochtgehalte rond huis en haard. Een piepklein slakje - van nature uiteraard zéér belust op natte dagen - komt even kijken hoe de situatie is. In tegenstelling tot de mensen in de omgeving, is hij - of zij - waarschijnlijk een stuk vrolijker over de meterstand...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten